Årets UTE-Tävling

Nu är årets UTE-tävling här!

Årets UTE-tävling är här med en ny spännande uppdragsgivare och ett nytt upplägg som vi tror kommer att ge ännu bättre utomhusreklam. Tidigare år har ca 100 byråer och reklamskolor anmält sig, men bara ett tjugotal fått möjlighet att vara med och tävla. I år har alla som anmäler sig och lämnar in ett bidrag chansen att bli en av de 10 nominerade som får sina affischer tryckta och uppsatta runt hela Sverige.

UTE-tävling för i år

Det enda som är sig likt är förstapriset – en resa för fem personer till reklamtävlingen Cannes Lions!

Kom gärna till Kungsträdgården i Stockholm kvällen den 10 mars där Resumébaren går i utomhusreklamens tecken.

Utställning i Kungsträdgården i Stockholm med den bästa utomhusreklamen 2011. Rösta på din favorit och vinn ett fint pris på kvällens Resumébar.

Vår eminenta jury dränks i bidrag men kommer efter noggrant övervägande upp till ytan igen med en tills vidare hemlig lista på de nominerade bidragen.

De nominerade bidragen avtäcks i Kungsträdgården i Stockholm. Körsbärsträdens blommor kommer att förblekna bredvid Sveriges bästa utomhusreklam 2011.

De nominerade bidragen kommunicerar sina budskap på JCDecaux affischtavlor landet runt under 7 dagar.

Stor UTE2011–gala på Kungliga Operan i Stockholm där tredje pris, andra pris och en värdig vinnare koras.

Mopper, en av årets deltagare

Mopper skapar en koppling mellan tryckta media, som till exempel affischer i JCDecaux utomhustavlor, till en plats på nätet. Detta görs med en så kallad ”Mopper-tag” som är en mosaiksymbol någonstans på affischen och som man enkelt scannar med sin vanliga mobiltelefon. Mopper tillhandahåller också en e-handelslösning som gör att du kan köpa något direkt med mobilen, och få det hemskickat med posten.

Mopper står för Mobile shopper och ger dig möjligheten att via mobilen interagera med den fysiska världen på ett revolutionerande sätt – snabbt, säkert och bekvämt.

Mopper är en applikation till smartphones (Android™ och iPhone™) som genom QR-teknik bryggar print- och out-of-home media med nätet. Det enda man som konsument behöver är en smartphone och applikationen “Mopper”, som kan laddas ner gratis på App Store eller Android Market.

Om man som annonsör sätter en moppertagg i sina annonser så kan konsumenterna omedelbart ta del av filmer, rabattkuponger, musik, dela med sig på sociala nätverk – eller köpa direkt från annonsen!Hur fungerar det?

När appen är nedladdad kan man omedelbart börja moppa (scanna) taggar. Starta Appen och sikta mobilen på moppertaggen. Du behöver inte trycka någonstans och när du lyckas pricka rätt vibrerar mobilen. Om det är mörkt är det bara att tända lampan (se knappen i appen).Tjänsterna

Mopper erbjuder idag fyra tjänster inom Print Commerce®.Transit! – Skicka dina användare vidare till en kampanjsida, Twitter eller Facebook.Show it! – Om man vill visa en kampanjfilm eller trailer.Get it! – Om man vill ge kunderna erbjudanden eller rabattkuponger.Buy it! – Ger kunden möjlighet att köpa direkt från annons. Betalsätt: PayPal eller Klarna Faktura.

De två sistnämnda kräver att du registrerar dig i Appen genom att ange ditt personnummer, e-post och mobilnummer. Därefter väljer du en egen fyr-siffrig kod. Sedan är det bara att ta del av den film, rabattkupong, tävling eller köp som nu dykt upp i rutan. Superninja-enkelt.